Sats på The Golden League 2024

Golden League er en global eSport-konkurrence, der drives af Elite Gaming Channel og Lord_Patito. Det er den højest rangerede begivenhed fra Age of Empire (AoE) IV og byder på mere end ti ugers opslidende action fra nogle af de bedste Age of Empire-spillere. Med en delt præmiepulje på $125.000 betragtes denne begivenhed som en af de største AoE-franchises.

Denne begivenhed, som med de fleste eSport-turneringer, er fuldt ud online. Golden League starter med, at spillere deltager i to endags kvalifikationsrunder. Spillere, der kvalificerer sig til hovedbegivenheden, som har 64 spillere, spiller i tre bracket-runder. Otte af de bedste spillere fra hver gruppe konkurrerer i et round-robin-format efter hver runde. De fire bedste udvælges derefter til weekendens playoff.

Andreas Nielsen
WriterAndreas NielsenWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Om Age of Empires

Age of Empires er et prisvindende Real-Time Strategy (RTS) spil med en dekoreret arv, der strækker sig over et årti. AoE er især identificeret ved dets strategiske gameplay forankret på vigtige historiske civilisationer. Titlen er spredt ud over historisk tid, fra stenaldertiden til moderne tid. Endnu bedre, serien fanger også nogle legendariske væsner sammen med gammel mytologi. Selvom der er meget at lære af spillet, er der mere at nyde at spille spillet.

Age of Empires blev første gang udgivet den 15. oktober 1997. Lige siden har AoE-mærket solgt mere end 15 millioner eksemplarer, hvilket gør det til en af de mest populære titler i RTS genre. AoE-serien har været en kraft at regne med i pc-spil gennem det sidste årti. Mens nogle videospil anvender nogle af AoE's mekanikker, matcher ingen det omdømme og status, der er forbundet med AoE.

Gameplay

Spillets mål er at lade spillere udvikle deres civilisation fra en håndfuld jægere og samles for at danne et ekspansivt jernalderimperium. For at sikre sig en sejr i spillet skal spilleren aktivt samle ressourcer til at spille fra nyere bygninger og anvende avancerede teknologier. På samme måde skal ressourcer bruges sparsomt, da de har tendens til at være knappe, efterhånden som spillet udfolder sig.

Navnlig har spillet 12 civilisationer, hver med unikke egenskaber. Efterhånden som spillet udvikler sig, skal spillerne videre gennem fire stadier. Disse omfatter stenalderen, værktøjsalderen, bronzealderen og jernalderen. Hvert fremskridt i spillet ser en spiller tjene nye teknologier, våben og enheder.

Age of Empires udvikling

Som nævnt før, går Age of Empires historie tilbage til 1997, hvor Ensemble Studios rullede den ud. I løbet af de tidlige år var spillet et af sin slags, der kombinerede en perfekt blanding af Warcraft og civilisation. Selvom dette spil havde nogle softwarebagsider, blev de hurtigt løst ved hjælp af patches.

Age of Empire II

Age of Empire II, Age of Kings, var den anden titel i serien, udgivet i september 1999. Selvom dette spil havde adskillige ligheder med dets forgænger, havde det også overlegne funktioner, som fik det til at høste adskillige anerkendelser og priser i spilkredse . I årenes løb har denne titel gennemgået adskillige forbedringer, herunder 4K-grafik, Xbox Live-understøttelse og eksklusive præstationer.

Age of Empire III

I oktober 2003 så AoE-fans velkommen til Age of Empires III, bygget på en forbedret version af Age of Mythology og opdateret grafik. Introduktionen af Home Cities som et støttesystem for spillere i den nye verden. Ligesom sine forgængere havde AOE III nogle vigtige udvidelser, såsom War Chiefs og Asian Dynasties.

Age of Empires IV

Age of Empires IV, lanceret i august 2017, er i øjeblikket den seneste udgivelse i serien. Den første udgivelse havde stadig ufærdige dele, og Age of Empire IV blev officielt udgivet i oktober 2021. Denne titel tager også spillere tilbage til middelalderen og inkorporerer nogle mekanikker og funktioner fra tidligere serier, der var blevet fjernet i AoE III.

Hvorfor er Golden League populær?

Golden Leagues popularitet kan aldrig stilles spørgsmålstegn ved, hvor Age of Empires tiltrækker mere end en million spillere hver måned. Ligesom med de fleste eSports-begivenheder har konkurrencens natur altid været en nøgleattraktion for dette spil gennem årene. Fra en spillers perspektiv giver muligheden for at placere indsatser på eSports-turneringer, man brænder for, mere sjov og spænding.

Den universelle natur af eSport online turneringer er endnu en grund til, at Golden League har en fremtrædende plads på eSports betting sider. Disse spil er åbne for alle og lette at følge via streamingplatforme har været medvirkende til at popularisere konkurrencen.

Spil på store eSport-turneringer er blevet mainstream. Og fordi eSport-væddemål er populært i dag, er antallet af pointere, der er ivrige efter at placere væddemål på Golden, steget. Denne efterspørgsel betyder til gengæld, at væddemålssider går meget langt for at sikre, at spillere har 'nok' muligheder tilgængelige.

Folk følger normalt deres favorithold eller spil, når du satser på eSport-turneringer. Så det betyder, at de kan analysere og placere informerede væddemål i stedet for at foretage vilde valg. Efterhånden som flere mennesker henvender sig til Age of Empires, stiger antallet af begivenheder og muligheder for at satse og vinde.

Golden Leagues vinderhold og største øjeblikke

Med AoE Golden League-konkurrencen i gang, er det stadig tidligt at ringe til, hvem der er bedst i konkurrencen. Begivenhedens ti ugers opslidende handling vil uden tvivl føre til én mester.

Age of Empires IV-spillere og fans har nydt et sjældent skue i løbet af turneringernes forløb. Mens nogle mindre kendte spillere har været i stand til at vinde nogle 'uventede sejre' under konkurrencen, har nogle af turneringens favoritter også været konsekvente.

Da turneringen nærmer sig sin afslutning den 29. maj 2022, er det let at udpege nogle lovende navne fra ranglisten. Noget ved de bedste e-sportsturneringer er, at de bedste spillere altid er konsekvente. Dette bør være det ledende princip for enhver spiller, der er interesseret i at spille på eSport-ligaer eller -turneringer.

AoE IV største øjeblikke

First Age of Empires IV-konkurrence, Genesis Competition af Elite Gaming Channel, blev afholdt i 2021. I turneringerne fik en veteran AoE-spiller hovedpræmien. Vinderen, Ørjan "TheViper" Larsen, en mangeårig mester i Age of Empires II, vandt i den første "S-tier" begivenhed.

Den nye konkurrence så spillere fra forskellige samfund kæmpe om det. Da Age of Empires IV var en relativt ny tilføjelse til listen over eSports-turneringer, tiltrak denne konkurrence store navne fra andre Age of Empire-titler, Warcraft og StarCraft. På trods af alle odds vandt TheViper, den mest dekorerede Age of Empires II-spiller i dag, stadig hovedpræmien, da han besejrede norske TheMista" Bonidis i finalen.

TheVipers præstation i turneringerne var nøglen til at etablere hans status i Age of Empire IV. Han er dog stadig en fremtrædende AoE II-spiller.

Nøgle takeaways

De største AoE-spillere vil være kendt ved udgangen af 2022's Golden League-konkurrence. Dog er eSports konkurrencer normalt præget af hård konkurrence på grund af konkurrencens dynamik. Selvom vinderen fortjener hæderen, kan selv en spiller på femtepladsen i konkurrencen stadig være en bemærkelsesværdig konkurrent. Spillere, der placerer væddemål på eSport-konkurrencer, kan tjene betydelige beløb ved at flytte deres fokus fra hovedpræmien.

Under konkurrencen bliver spillere udsat for alle mulige muligheder, såsom Åbne slagmarker, Off-Meta Combat, Eksklusiv Konklusion, Playoff Group Stage, og Final Four. Som sådan er det uden tvivl svært at vælge en direkte vinder i de tidlige stadier af konkurrencen.

Hvor og hvordan satser man på Golden League?

Golden League er en velkendt online eSports-turnering inden for bettingfællesskabet. Som sådan dækker online eSports betting sider begivenheden. I betragtning af at væddemålssider ikke er skabt lige, har nogle bookmakere en tendens til at komme til kort på nogle områder, især inden for rækken af væddemålsmarkeder. I lyset af dette rådes eSports-spillere altid til at foretage nogle undersøgelser for at afgøre, hvilken bookmaker der tilbyder den bedste dækning af væddemålsmarkederne.

Udover markedsdækning er andre faktorer såsom kvalitet af odds, incitamenter til væddemål, tilgængelighed af lokale betalingsmetoder og bookmakerens omdømme langt med til at informere en spillers valg.

Når spørgsmålet om, hvilken der er den bedste bettingside er blevet taget hånd om, skal spilleren flytte fokus på, hvordan de satser. For det første rådes spillere til at drage fordel af tilbud fra bookmakeren. På grund af eSport-mesterskabernes karakter skal spillere omfavne en strategisk tilgang. Og dette kræver en dynamisk indsatsstil, der minimerer risici og hjælper med bankrollstyring. Spillere bør også være ivrige efter at følge odds givet af online eSport betting sider, da de ofte kaster lys over sandsynlige resultater i ethvert eSports mesterskab eller event.

About the author
Andreas Nielsen
Andreas Nielsen
About

Med en rig spillebaggrund og en stærk følelse af dansk stolthed omformer Andreas online casino guides. Ved at flette lokale nuancer med globale standarder sikrer han, at hver spiller oplever et strejf af Danmark i hans arbejde.

Send email
More posts by Andreas Nielsen