Sats på Fortnite World Cup 2024

Epic Games' Fortnite er et videospil, der først blev udgivet i 2017. Efter en række forsinkelser blev spillet endelig udgivet, på grund af Epics behov for at innovere på deres tidligere spil. Save the World, Battle Royale og Creative er de tre forskellige versioner af Fortnite. Derudover er Fortnite World Cup nu en årlig eSports-turnering baseret på videospillet Fortnite. Den indledende finale blev afholdt i New York på Arthur Ashe Stadium i juli 2019. Der var en samlet præmiepulje på $30 millioner at vinde i alle de forskellige konkurrencer.

Fortnite er i øjeblikket en af de store eSport-turneringer inden for online videospil. Epic Games' skabelse er et betydeligt hit i branchen. Den har over 350 millioner registrerede brugere og mere end 10 millioner logger ind hver dag. En sådan appel har også spredt sig til bettingverdenen. eSport mesterskaberne er tilgængelige på mange eSports betting platforme. eSport-mesterskaberne gør brug af to spiltilstande.

Andreas Nielsen
WriterAndreas NielsenWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Om Fortnite

Pro-Am og den vigtigste World Cup-begivenhed bruger begge Fortnite Battle Royale. Dette er en Battle Royale spil hvor op til 100 spillere luftdroppes på en ø uden våben eller rustninger undtagen en hakke. Spillere skal søge efter våben og helbredende genstande, når de er på jorden. De bruger også deres hakke til at rive eksisterende funktioner ned for at indsamle ressourcer.

Alt dette skal fuldføres, mens man undgår andre spilleres angreb og forbliver inde i en snævre cirkel på kortet eller risikerer fatal skade, hvis de forlader det. Brugere kan bruge de ressourcer, de har samlet, til at konstruere deres base for at beskytte sig selv mod angreb. Spilleren eller holdet med flest liv i slutningen af spillet vinder. Spillere kan også lave tilpassede kurser i deres eget tempo i Fortnite Creative, som de derefter kan bruge til at etablere konkurrencebegivenheder, der kan deles med andre.

Konkurrencer

Epic har brugt et betydeligt beløb på at etablere bedste esports-turneringer. I 2018 forpligtede virksomheden hundrede millioner dollars til at udvide Fortnite esporten med det endelige mål at være vært for en stor eSports-turnering. Processen var dog ikke en særlig glat vej.

Tekniske problemer, dårlig produktionskvalitet og problemer med webstedstrafik plagede tidlige turneringer. På grund af forsinkelser måtte selv den første Summer Skirmish-begivenhed aflyses halvvejs. Tingene blev gradvist bedre, men problemerne fortsatte med at opstå.

VM-kvalifikationskampe har også haft deres del af problemer, især med hensyn til snyd. På grund af snyd under kvalifikationskampe blev velkendte spillere som Xxif og Damion Cook suspenderet, men senere genindsat. På samme måde betyder Epics hurtige udvikling, at nye funktioner som den almægtige Infinity Blade ofte føjes til det samme spil lige før store turneringer. Disse kan forhindre spillere i at øve godt nok til eSports-turneringer.

Det absolut mest imponerende aspekt ved VM er, hvordan Epic har formået at inkorporere virkeligheden og det digitale univers. Publikum opfordres til at udføre flere opgaver hver dag, såsom at besøge forlystelsesparker, for at tjene belønninger. Fordelene kunne være noget så simpelt som en fysisk V-Bucks-mønt, ligesom i spillet. Fans kunne købe Fortnite World Cup-beklædning ved begivenheden, såvel som andre gratis ting som tapet, som kun er tilgængelige under lejligheden.

Early Access er en god metode, som den gigantiske udbyder bruger til at få folk til at interessere sig for spillet. Men det kræver mere at holde brugerne engageret, og Epic har gjort fremragende brug af begge kort. Save the World tiltrak et stort antal mennesker, der ønskede at drage fordel af Early Access-funktionen.

Selv efter at det gik premium, blev nogle mennesker. Epic gjorde derefter sin seneste tilstand tilgængelig som en gratis tjeneste. Det blev designet som en bonus for dem, der er forblevet loyale over for de tidligere tilstande. Det var også et incitament for dem, der endnu ikke havde deltaget i spillet, til at prøve det.

Hvorfor er Fortnite World Cup finaler populære?

E-sportsturneringen er et verdensomspændende fænomen. Epic afslørede, at reservationer til spillestedet med en kapacitet på over 23.000 var udsolgt lige før e-sportsturneringen i 2019. VM-finalen blev set af over to millioner samtidige seere på streamingplatformene Twitch og YouTube.

Selve mesterskabet er mangfoldigt, og kvalifikationskampene tiltrækker over 40 millioner spillere. Præmiepuljen for turneringen er ret stor, hvilket genererer endnu mere interesse. For at gøre begivenheden til en succes er Epic Games afhængig af tilstedeværelsen af fans.

Epic Games skabte en masse attraktioner centreret om turneringen under begivenheden. Før, under og efter legene etableres en replika-forlystelsespark. Publikum er altid forskelligartet, især med hensyn til alder, hvilket viser begivenhedens popularitet. Mange familier med små børn, såvel som børn og voksne klædt ud i e-sportstrøjer, får forlystelsesparken til at føles mere som et rigtigt sted.

Hvorfor er denne turnering populær at spille på?

Fordi der er flere udgaver af spillet, er det en populær indsatsmulighed for folk, der kan lide væddemål på e-sportsturneringer. Spillets tre tilstande giver flere muligheder for spillere med forskellig smag. Folk nyder af natur at have valg, såsom kreative rammer, hvor de ejer unikke øer og har fuldstændig uafhængighed. Nogle mennesker kan nyde at skifte mellem de forskellige tilstande regelmæssigt. Derfor er dette en glimrende måde at forhindre, at spillet bliver kedeligt.

Fortnite World Cup Finals' vindende hold og største øjeblikke

Det indledende Fortnite World Cup blev først annonceret i februar 2019. Epic havde til hensigt at afholde begivenheden årligt. En kvalifikationsproces udvalgte cirka 200 spillere eller hold til at konkurrere i VM. Spillere og hold konkurrerede mod andre i deres online-region for at kvalificere sig.

Hver uge konkurrerer solospillere og duohold fra et bestemt område i op til ti kampe mod modstandere fra samme kategori. Konkurrencerne blev afholdt online, og de bedste 3000 hold eller spillere blev udvalgt.

Den årlige begivenhed er blandt de største eSports-turneringer globalt. Det var en fornøjelse at se 2019-udgaven. Overfloden af skærme i eSports-mesterskaberne kan se ud til at være overdrevent, men de gør det meget nemmere at se handlingen.

Hver spiller ved esport-turneringen havde en skærm foran sig, som blev mørk, når de blev elimineret, og andre skærme blev brugt til at udsende kampe fra forskellige vinkler. Fordi på højt niveau Fortnite leg kan være meget nervepirrende, hvor spillere hurtigt ødelægger og genopbygger landskabet omkring dem for bedre at passe til deres behov. De forskellige betragtningsvinkler var kritiske.

Fortnite World Cup

Flere velkendte spillere og influencers var ikke i stand til at kvalificere sig til Fortnite World Cup 2019. Tyler Blevins, den mest populære Twitch-streamer nogensinde, takket være hans sjove Fortnite-streams, præsterede ikke godt nok i kvalifikationen til at konkurrere i hovedbegivenheden. Andre bemærkelsesværdige Fortnite-personligheder, der ikke var i stand til at deltage i begivenheden, inkluderer Team SoloMid live streamer Myth, Ali Kabbani, superstjernen Cloak, Dennis Lepore fra Team FaZe Clan og Team Liquids 72-timers veteran, Thomas Mulligan.

Fortnite World Cup var opdelt i to dele; en for enkeltspillere og en anden for to-spiller hold eller duoer. Der blev spillet seks kampe i både solo- og duoform. I duoer tildeler scoringsstrukturen point for elimineringer og placering.

Hver eliminering gav et point, såvel som ikke-kumulative placeringspoint. Den 28. juli 2019 blev solo-eventsfinalerne gennemført. Kyle Giersdorf, kendt online som Bugha, en 16-årig amerikaner, vandt turneringen og tog toppræmien på $3 millioner hjem.

Nyhrox, Emil Bergquist Pedersen, Aqua og David Wang delte 3 millioner dollars hovedpræmien i finalen i duetbegivenheden en dag tidligere.

Fortnite World Cup skulle vende tilbage i april 2020 for anden gang. Det blev dog aflyst, fordi verden var lukket på grund af coronavirus-pandemien. Af samme grund blev 2021-udgaven aflyst. Som et resultat har denne eSport-begivenhed kun haft én udgave. Epic, på den anden side, fortsætter med at være vært for flere eSport-ligaer på internettet.

Hvor og hvordan man spiller på Fortnite World Cup

At satse på e-sportsturneringer bør ikke være en kompliceret oplevelse. Det er meget det samme som enhver anden form for sportsvæddemål. In-play væddemål bliver mere populært blandt bookmakere. Fortnite er en populær eSport, der kan findes i katalogerne fra flere esport betting virksomheder. Derfor er det allerførste skridt at finde en bettingside, der opfylder spillernes behov.

Både VM og kvalifikationen til esport online turneringer er tilgængelige for væddemål på online esport betting sider. De fleste bookmakere dækker en liste over turneringer, mens andre specialiserer sig i Fortnite esports-væddemål. Selvom væddemål på selve VM er det mest populære, giver væddemål på kvalifikationerne en spiller en betydelig fordel. Det giver dem mulighed for at lære at kende hold og spillere i flere kategorier. På den måde lærer de at satse på det mest afgørende tidspunkt i spillet.

Det er afgørende at satse småt, mens du satser på kvalifikationerne. På grund af det store antal spillere, der kæmper om en plads, skal selv stort set uerfarne spillere konkurrere. Dette niveau skal udelukkende bruges til at blive bekendt med deltagerne. At forstå oddsspredningen hjælper med at vælge spillere. Spredningen af odds indikerer, hvilken spiller der har overlegne evner.

Kortvarighedsindsatsen, Total Towers Destroyed, First/Second Map Winner, Total Rounds og Round Handicaps er alle populære væddemål. Efterhånden som en spiller får en bedre forståelse af spillene og deltagerne, kan de fortsætte med mere komplicerede væddemål.

About the author
Andreas Nielsen
Andreas Nielsen
About

Med en rig spillebaggrund og en stærk følelse af dansk stolthed omformer Andreas online casino guides. Ved at flette lokale nuancer med globale standarder sikrer han, at hver spiller oplever et strejf af Danmark i hans arbejde.

Send email
More posts by Andreas Nielsen