Selskabet ledes af Sam Mathews som bestyrelsesformand, mens Wouter Sleijffers er administrerende direktør. På den anden side blev den tidligere Fnatic CS: GO-stjerne Patrik "cArn" Sättermon Chief Gaming Officer i 2012.
I årenes løb har Team Fnatic udnyttet sine strategiske partnerskaber til at skubbe sit brand ved at skabe eSports legender, eSports pro gear og cementere en eSports kultur globalt. Virksomheden har samarbejdet med andre topmærker, herunder AMD, Hisense, OnePlus, Twitch, BMW, LeTou, PCSpecialist, Monster Energy og Jack Link's. Tidligere har FNC også været sponsoreret af SteelSeries og endda MSI.
Selvom det startede som et lille mærke for over to årtier siden, er Team Fnatic et af de mest værdifulde esportshold. En 2020-rapport om Forbes anslog, at dens værdi er i størrelsesordenen $120 millioner, hvilket genererer cirka $16 millioner årligt.
Fnatic eSport
I dag er Team Fnatic et multi-division eSports-hold, der deltager i over syv divisioner. Indtil videre har organisationen tjent over 17 millioner dollars og har rekorden for det 3. mest sete vestlige esport-hold i 2020. Med over 33 millioner følgere på sociale medier er Team Fnatic et berømt esport-hold og bestemt en styrke at regne med.
FNC kom ind i aktiv eSport i 2006 efter at have erhvervet et World of Warcraft-hold (WoW). Listen omfattede Vo0, TooGood og Ztrider, tre af de bedste spillere på det tidspunkt. Trioen udmærkede sig i alle topkonkurrencer og fik tre titler. I det følgende år samlede Fnatic et DotA-hold og steg hurtigt til at være et af de hurtigst voksende eSports-mærker ved at tilføje flere andre topbedømte esports-divisioner.