Team OG opstod fra asken af et obskurt hold kendt som (Monkey) Business. Holdets grundlæggere, Tal Aizik (Fly) og Johan Sundstein (N0tail) mødtes, mens de spillede Heroes of Newerth. De sluttede sig til sidst med i et Dota 2-hold, Fnatic. Efter at have skiftet hold uden held i lang tid besluttede de at ændre strategi. I august 2015 dannede de et nyt hold ved navn (monkey) Business, og troede, at de ville bruge det som redskabet til succes i eSport-verdenen.
To måneder senere blev holdet opløst på grund af manglende resultater. Tal og Johan vidste ikke, at dette var begyndelsen på deres legendariske Team OG. Duoen mente, at hvis holdet forblev sammen længe nok, ville intet være for svært for dem at vinde. Dette var princippet, som gruppen blev grundlagt på. Og ja, denne strategi virker måske på papiret, men det er næsten umuligt i praksis - for de fleste mennesker, altså. Dette var dog ikke tilfældet for disse legendariske eSports-stjerner.
Kæmpens opkomst
Dette skete i sæsonen 2015/2016. Team OG opnået en bedrift, som andre hold kun kunne drømme om i deres første sæson. I løbet af den sæson var de først i DreamLeague sæson 4 og vandt Frankfurt Major 2015. Efter denne succes stagnerede holdet i et par måneder, men kom stærkt ud for at løfte DreamLeague sæson 5-titlen og Manila Major 2016 og ESL Frankfurt 2016.
Som følge heraf kvalificerede OG sig til The International 2016, en turnering, hvor de i vid udstrækning blev betragtet som favoritterne. Det gjorde de dog ikke vinde turneringen og blev elimineret efter to tab.
Efter at være blevet utilfreds med resultatet, måtte OG ændre vagtplanen. Miracle-, Cr1t, MoonMeander blev erstattet af Anathan "ana" Pham, Jesse "Jerax" Vainikka og Gustav "s4" Magnusson.