10 Bedste eSports-væddemålssider i Japan
eSports betting has rapidly gained traction in Japan, offering thrilling opportunities for both seasoned punters and newcomers. Based on my observations, understanding the unique dynamics of the Japanese eSports scene is essential for making informed bets. From popular titles to emerging tournaments, staying updated can significantly enhance your betting strategy. I recommend exploring various betting providers to find the best odds and promotions tailored to Japanese events. Engaging with the community and analyzing past performances can also provide valuable insights. Let’s dive into the top eSports betting options available, ensuring you’re well-equipped for your next wager.

Bedst bedømte eSport-bookmakere i Japan
guides
Japanske spilleres foretrukne esport-spil
Derudover blev der etableret en esportsskole for gymnasieelever (kendt som eSports High School). eSports High School promoverer i bund og grund sig selv som en handelsskole for den hurtigt voksende og pulserende spilmedieindustri. Konkurrencedygtig professionel gamer er blot en af de mange muligheder på sin liste over mulige karrierer for kandidater, herunder streamer, spiludvikler, virtuel YouTuber, spiljournalist, programmør, esports-ekspert og 3-D CG-designer.
Call of Duty: Modern Warfare er en af de mest populære esports i Japan. Det er et kampspil, hvor spillere konkurrerer i hold af tropper. Dette spil er en af deres all-time favoritter for mange japanske spillere på grund af dets hurtige gameplay og dybde.
I 2021 blev Call of Duty: Mobile World Championship afholdt i Japan med en præmiepulje på $50.000. Call of Duty er, ikke overraskende, en af de bedste mobile esports spil. Treyarch og et par andre hold samarbejder om Call of Duty, som udgiver et nyt spil hvert år.
Blandt andre mest populære esports i Japan i øjeblikket er:
- Liga af legender - Et MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) spil, der opfordrer ti spillere opdelt i to hold til at forsvare deres territorium.
- CS: GÅ - Det er en forkortelse for Counter-Strike: Global Offensive. Det er et multiplayer FPS (First-Person Shooter) spil.
- Overwatch - Et livligt FPS-spil, der involverer en nær fremtidig jordomgivelse.
Alle disse spil er konkurrencedygtige. De fremmer en følelse af fællesskab, som folk nyder og ønsker at sprede.
Og med hensyn til konkurrence, forekommer det tvivlsomt, om noget japansk hold vil true dominansen af hold fra Kina, Nordamerika, Sydkorea og Europa i League of Legends eller Overwatch. Men i betragtning af den kinesiske esports-forretnings tilstand, er dette muligvis ikke tilfældet i fremtiden, og vi kan se stærke konkurrenter dukke op fra landet inden for en række forskellige e-sportsgrene.
Betalingsmetoder for videospil i Japan
Bettors kan bruge begge dele Neteller og Skrill at foretage en indbetaling. Begge er online e-wallets, der kan bruges til at foretage køb online. En person kan overføre penge fra deres bankkonto til deres Skrill- eller Neteller-konto og derefter bruge disse midler til at foretage en indbetaling.
Bitcoin og andet kryptovalutaer er andre mulige alternativer for nogle bookmakere. En spiller kan overføre penge direkte fra deres bitcoin-pung til deres e-sportsbog, hvis denne bookmaker accepterer bitcoin. Bitcoin pådrager sig minearbejdergebyrer, men det er en af de mest sikre løsninger, der er tilgængelige uden for e-wallets. E-wallet og bitcoin-indskud behandles hurtigt, og spillere kan begynde at satse med det samme.
Historien om e-sportsvæddemål i Japan
Historien om esports-væddemål i Japan relaterer sig til landets historie med gambling. Kejser Tenmu nød ifølge en historisk optegnelse fra det ottende århundrede at spille et terningbaseret spil, der ligner backgammon. Dette spil var kendt som ban-sugoroku, som oversættes til "dobbelt seks", og det var forbudt under kejserinde Jitos regeringstid.
Bakuto (professionelle spillere) udviklede sig fra det, der nu er moderne Kyoto i denne tidsalder med overdreven gambling. Med fremkomsten af disse professionelle spillere er der sket en stigning i mængden af vold forbundet med spil.
Den japanske regering udstedte ni edikter mod spil i det 13. århundrede. Samuraier fik ikke lov til at spille i Edo-perioden. På den anden side fik højere rangerende samuraier lov til at drikke, spille og omgås prostituerede.
Som tiden gik, blev andre former for gambling introduceret. Især kom kort-, slot- og terningspil som mahjong og pachinko ind i billedet. Folk begyndte også at spille takarakuji (lotteri) som en form for underholdning. På grund af gamblings stigning i popularitet, sprang illegale sektorer også ind. Og desværre benyttede de lejligheden til at udnytte gamblingindustrien ved at bygge kriminelle organisationer, der fokuserer på illegale gamblingoperationer.
E-sport i dag i Japan
Heldigvis ændrede alt dette sig. Da verden trådte ind i 2000'erne, var de dage forbi, hvor gambling og sjov var forbundet med negative konnotationer, såsom vold, offentlig uro og optøjer. I dag er gambling i Japan organiseret, og at have det sjovt er ikke længere forbundet med kriminalitet. Og i dag er esports-betting blevet en del af billedet.
Denne betydelige ændring af gambling har også at gøre med internettets popularitet i Japan. For årtier siden var det udfordrende for de fleste mennesker i landet at få adgang til internettet. Men fra og med 2000'erne var den udfordring ikke mere. I dag kan en person gå næsten overalt og få adgang til internettet. Og jo lettere adgangen til internettet er, desto flere vil folk gerne have adgang esports betting sider.
Den japanske regerings støtte til esports-væddemål kan virke overvældende. NTTe-Sports, det konkurrencedygtige spilledatterselskab af telekommunikationsselskabet NTT, og Tokyo Verdys e-sports-spinoff (som også spiller spil uden for sportsgenren) understøtter eSports High School, med medlemmer af Verde aktive inden for elevuddannelse.
Hvis konceptet med en spillegymnasium er forvirrende, skal du huske på, at gymnasiet i Japan ikke er en del af det obligatoriske uddannelsessystem, og gymnasier med en handelsskolelignende komponent i deres læseplan er ikke ualmindelige. "Professionelt spil, som et kald, er utroligt udfordrende, og derfor er vores mål at give eleverne evner, der ikke kun kan anvendes i konkurrencespil, men på en række forskellige måder," hedder det på eSports High Schools hjemmeside.
Fremtiden for videospilvæddemål i Japan
Ser vi fremad, er skæbnen for esports og esports-væddemål i Japan ved at blive bedre. Af mange ting hænger dette sammen med, at Japan er et land, der omfavner forandring. Det japanske folk, som har en tendens til at lære livslangt, er også værd at kreditere for dette optimistiske syn på e-sport og væddemålsindustriens fremtid.
I 2022 og derefter vil en afklaring af den juridiske status for esports-væddemål i landet uden tvivl hjælpe industriens udvikling. Det er stadig uvist, om den japanske regering, som hidtil har været tøvende med at legalisere mange forskellige typer væddemål, vil flytte for at forklare situationen.
I betragtning af populariteten af esports som Call of Duty: Modern Warfare, League of Legends, CS: GO og Overwatch i særdeleshed, samt de unikke egenskaber på det japanske marked med hensyn til de mest populære esports-titler, en vis klarhed om esports-væddemål ville være ret gavnligt.
Er esport-væddemål lovligt i Japan?
Generelt virker branchen lovende. Og i lyset af den voksende popularitet af esports og esports-væddemål i Japan, ser det ud til, at landet er på vej mod at legalisere industrien til en vis grad.
For at være retfærdig fungerer esports-væddemål i et lovligt område, som i øjeblikket er uklart. Mens japanske kunder teoretisk set ikke har tilladelse til at satse, forbyder den japanske regering ikke udenlandske operatører at få adgang til japanske kunder.
Det er uklart, om dette vil føre til fuld legalisering af esports-væddemål i Japan, men at åbne samtalen vil uden tvivl hjælpe lokale virksomheder med at få det, de ønsker. Angiveligt kan de specialisere sig i at give japanske kunder de esports-væddemålsmarkeder, de ønsker.
De bedste esports-væddemålssider i Japan har kun delvist tilladelse til at fungere som lovlige virksomheder. Kun få indenlandske sportsgrene kan nu satses på, og kun i et live casino. Disse sportsgrene omfatter hestevæddeløb, motorbådsvæddeløb, motorcykelvæddeløb, hestevæddeløb og udvalgte fodboldligaer.
Esports lovgivning i Japan
Status er vanskelig. Som anbefalet bør alle væddemål udføres på en parimutuel måde, der ligner et lotteri. Kapitel 23 i Japans straffelov forbyder traditionelle sportsvæddemål, herunder e-sportsvæddemål på internettet. Borgere har forbud mod at spille på ikke-godkendte websteder i henhold til loven.
For at være helt sikker på, at der ikke vil være nogen sanktioner mod loven, anbefales det at bruge et privat wifi-netværk, når du placerer esports-væddemål eller får adgang til betting-sider.
Væddemål i Japan
Skattelovgivningen for esports-væddemål og gambling er lidt kompliceret. Gevinster fra hestevæddeløb er skattepligtige, men kun hvis du vinder mere end $500.000 om året. Du kan heller ikke trække omkostningerne ved at tabe væddemål fra dine gevinster. Du skal betale skat af din indtjening, selvom du mister $600.000 i væddemål på et år.
Bemærk, at selvom kun begrænset e-sportsvæddemål er tilladt i Japan, håndterer skattekoden ikke væddemål på andre sportsgrene. Fordi den japanske regering ikke regulerer sportsbooks, der opererer i landet, er det tvivlsomt, om nogen afgifter vil blive tilbageholdt. Det er vigtigt at tale med en revisor om din skattemæssige stilling.
Tidligere blev det nævnt, at tre japanske lovgivninger omformede e-sportsmarkedet. Følgende er disse love:
1. Fueiho
I henhold til denne lov er "Spillecentre" (dvs. spillehaller) underlagt særlige love under Fueiho (beskrevet som en virksomhed, hvor ejerne udstyrer spillehallen med spilleautomater, tv-spilmaskiner eller andre underholdningsfaciliteter i et opdelt rum og tillade gæster at spille spillet).
Antag, at en virksomhed er underlagt Fueiho. I så fald skal den indhente tilladelse til at operere fra Prefectural Public Safety Commission og overholde flere restriktioner, herunder begrænsning af åbningstider, begrænsning af adgang til mindreårige og forbud mod betaling af præmiepenge til spillere, hvis de afholder konkurrencer.
2. Præmieloven
Præmieloven forbyder virksomheder at opkræve ublu præmier i bytte for deres tjenester. I Japan var hovedspørgsmålet med esport, om præmiepengene betalt af spillets udgiver til konkurrencen blev betragtet som præmier for udgiveren.
Hvis en e-sportskonkurrences præmiepenge er underlagt præmieloven, må præmiebeløbet ikke overstige det laveste af I 20 gange transaktionens værdi; eller (ii) 100.000 japanske yen (ca. $900).
3. Straffeloven
Gambling er strengt reguleret i Japan, og enhver, der spiller eller driver en spillefacilitet, risikerer en straffesag. Væddemål er defineret som følger i den japanske straffelov:
"Væddemål på en ejendom på en konkurrence, hvis udfald er bestemt af tilfældigheder."
Dette gælder ikke kun for esports-væddemål, men også for e-sportskonkurrencer. Når spillere i en e-sportskonkurrence betaler registreringsomkostninger til konkurrencens arrangør, og præmiepengene inkluderer registreringsgebyrer (hvilket næsten altid er tilfældet), kan betaling af registreringsgebyrer opfattes som væddemål. Fordi du "vædder en ejendom på en konkurrence, hvis udfald afhænger af tilfældigheder" ved at betale gebyrerne, "vædder du en ejendom på en konkurrence, hvis udfald afhænger af tilfældigheder."
Ofte stillede spørgsmål
Mange mennesker, der ikke er bekendt med, hvordan esports betting sites fungerer, har mange spørgsmål. Disse er nogle af dem:
Accepterer alle japanske esports-væddemål den japanske yen?
Nej. Spilsider accepterer fortsat EUR, USD og GBP som deres primære valutaer. Kun få bookmakere accepterer JPY som valuta, fordi den anses for "eksotisk"
Er der aldersrelaterede begrænsninger?
Generelt skal en person i Japan være 18 år (eller ældre) for at placere esports-væddemål. De må dog spille med et hold og ikke placere væddemål, selvom de er under 18 år.
Kan jeg have andre muligheder som japansk online-vædder?
Det er svært at have en optimal spiloplevelse (landbaseret eller online) i Japan på grund af lokale regler. Kun fire sportsgrene er tilladt, og væddemålsmulighederne er stærkt begrænsede. Du kan få en masse muligheder og fordele, hvis du spiller på internationale betting sider.
Hvad kan jeg forvente af online esports betting sites i Japan?
Online esports betting sites i Japan giver spillere mulighed for at få adgang til internationale betting sites.
Relaterede nyheder
