Nyheder

February 12, 2024

Oplev Nightingales fortryllende verden: Et proceduremæssigt genereret fantasyeventyr

Andreas Nielsen
WriterAndreas NielsenWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Introduktion

Mens jeg skynder mig gennem luften og hurtigt nærmer mig kanten af ​​en klippe, begynder jeg at fortryde min beslutning om at bruge Trickster-kortet. Minor Realm-kortet, et af mange i Nightingale, virkede mistænkeligt og tilbød mig at "springe til store højder", men det var for godt til at være sandt. En taktisk undvigelse væk fra en fjende Bound Fae ser mig nu slynge mod havet.

Oplev Nightingales fortryllende verden: Et proceduremæssigt genereret fantasyeventyr

Blander historie og fantasi

Da det blev annonceret, fangede Nightingales æstetik manges opmærksomhed. Dens gaslampe-fantasiverdener, ejendommelige væsner og kantede, victorianske karakterer med brede skuldre og små hofter får dette co-op PvE-eventyr til at skille sig ud blandt den overflod af overlevelsesspil, vi ser lige nu. Selvom Nightingale bestemt ser unik ud, er det verdens dybde, der gør, at den skiller sig mest ud.

Nightingale er en sammensmeltning af historie fra den virkelige verden, litterære påvirkninger og en alternativ virkelighed skabt af Inflexion Games, og Nightingale ser dig gå dig vej gennem en fantastisk verden, der omfatter eventyr og folklore, vi kender, historiske personer fra det virkelige liv og, på en eller anden måde kendte navne fra klassiske romaner. På din rejse tager du på quests fra personer som Victor Frankenstein og Nellie Bly og støder på sagnomspundne væsner, der minder om dem fra barndommens historiebøger.

Nattergalens verden

Kommer fra en udvikler, der huser industriveteraner fra studier som BioWare, burde dette ikke være et stort chok – verdensopbygning er deres brød og smør. De, der flyttede fra BioWare til Inflexion, havde dækket en bred vifte af genrer: sci-fi med Mass Effect, middelalderlig fantasy med Dragon Age og endda kampsportsfantasi med Jade Empire. Så det fascinerede dem at bygge et spil i "moderne historiske fantasy"-rum.

Resultatet er en smuk verden, selvom den er ru rundt om kanterne, med masser af velkendte overlevelseselementer, som håndværk, jagt og fiskeri, men også en konstant følelse af, at du ikke helt ved, hvad der er rundt om hjørnet.

Procedurelt genererede riger

Det er ikke kun Nightingales magiske Faes, der kaster trylleformularer her - der er også noget helt ærligt uudgrundeligt hekseri bag kulisserne.

Nightingales "verden" er bygget på Inflexions dedikerede server og består af utallige proceduremæssigt genererede Realms. Du opretter disse riger ved at kombinere et Biome-kort med et Major-kort på en portalside. Biome-kortet bestemmer terrænet, mens Major-kortet påvirker, hvilke NPC'er, interessepunkter og andre nøgleelementer, der optræder i den verden. Med andre ord er der en overflod af kombinationer, du kan sammensætte, og hver af dem resulterer i en verden, som ikke engang udviklerne kan forudsige.

Efterhånden som du udvikler dig, samler og laver du flere Realm Cards, så du kan lave nye kombinationer. Vil du pifte tingene endnu mere op? Brug et mindre kort på en transmuter til at ændre aspekter af det rige, du befinder dig i, i realtid. Du kan spille et kort, der opsluger verden i endeløs nat, men som øger din magiske styrke, eller et kort, der øger din skade, men tynger dig. Med disse kort er der altid en hake - som tricksteren lærte mig.

En guide i Realmwalking Rabbit Hole

Det lyder måske overvældende, men du har en guide, der hjælper med at sikre, at du ikke farer vild ned i det rige kaninhul. Puck, en ildevarslende udseende Fae, sætter sig mål, der er særligt nyttige tidligt, når du forsøger at få styr på Nightingale. Efterhånden som du udvikler dig, opsamler du flere quests fra NPC'er, men du har altid mulighed for at fyre det hele og gå på vandretur, når du har lyst. Søg efter sagnomspundne væsener med venner, byg en imponerende ejendom uden placeringsrestriktioner, gennemfør Bastille-puslespil, eller saml Hope Echoes, der udfylder selve Nightingales historie. Der er en overflod af ting at gøre, og problemet er at beslutte, hvad der skal fokuseres på først.

Tidlig adgang og værdi

Da Nightingale først kommer tidligt ind den 20. februar, er det, der tilbydes her, meget imponerende, men trænger bestemt til polering. Inflexion planlægger en fuld lancering ni til 12 måneder efter den tidlige adgangsudgivelse, med det indledende fokus på "en stabil lancering" og at løse eventuelle "hastende problemer", før de tackler opdateringer, nyt indhold, forbedringer og gameplay-systemer.

Det kan undre dig, at Nightingale koster $29,99 i tidlig adgang, næsten prisen for et helt spil, men Flynn understreger, at det at tilbyde værdi til det prispunkt er nøglen til studiet - noget han mener, ikke alle spil gør.

Fra de otte til ni timer, jeg tilbragte med Nightingale, kan jeg roligt sige, at den byder på rigeligt til sin pris, selvom den kræver lidt arbejde. Jeg kradsede knap i overfladen i min legetid og blev konstant lokket væk fra den slagne vej for at søge ly fra dødbringende hagl, udforske skjulte huler (med vrede bjørne indeni) og søge efter ressourcer til at lave nyt udstyr og bygge min ejendom. Hver gang jeg prøvede at pille mig selv væk, blev jeg forhekset til at udføre en opgave mere. Der er noget magisk under opsejling her, og jeg kan ikke vente med at se, hvordan det udvikler sig.

About the author
Andreas Nielsen
Andreas Nielsen
About

Med en rig spillebaggrund og en stærk følelse af dansk stolthed omformer Andreas online casino guides. Ved at flette lokale nuancer med globale standarder sikrer han, at hver spiller oplever et strejf af Danmark i hans arbejde.

Send email
More posts by Andreas Nielsen
undefined is not available in your country. Please try:

Seneste nyheder

Anden halvdel af ALGS 2024-sæsonen: Et dybt dyk ind i esports-fænomenet
2024-06-02

Anden halvdel af ALGS 2024-sæsonen: Et dybt dyk ind i esports-fænomenet

Nyheder