Der er afmærkede pladser inden for feltet, hvor spillere kan passere deres biler for at få fartforøgelser. Speed boosts bruges til at øge bilernes ydeevne ganske betydeligt og kan give en spiller adskillige fordele i gameplay.
Rocket League blev udgivet som en modifikation af Supersonic Acrobatic RPBC. Psyonix udviklede kampbiler. Et af Psyonix' mål var at få de uvirkelige biler til at føles sjove at køre uden at gå på kompromis med realismen.
Efter at have udviklet Battle-Cars forsøgte Psyonix at sælge spillet til en udgiver som et fodboldspil med raketdrevne biler, men de modtog ingen interesse fra alle udgiverne. De valgte derefter selv at udgive spillet på PlayStation Network, næsten uden markedsføring.
Spillet blev downloadet over to millioner gange. Studiet lod det dog ligge i et stykke tid for at arbejde på andre projekter. De andre projekter hjalp med at generere midler, der senere blev indsprøjtet i Battle-Cars for at gøre det til en succes.
Rocket League-udviklingen, som kom fra Battle-Cars-projektet, startede i 2013 og kostede omkring to millioner dollars. Nogle af de justeringer, der blev foretaget for at transformere Battle-Cars til Rocket League, inkluderede at øge billedhastigheden fra 30 til 60 for at gøre den egnet til den nyere hardware.
RL eSport
Efter udgivelsen af Rocket League, blev det relativt populært på forskellige streamingplatforme, inklusive Twitch. Den første Rocket League Championship Series fandt sted i 2016 med en pengepræmie på $55.000. Det tjente mere end en million dollars i omsætning gennem salg af kosmetiske genstande og kasser i spillet. Midlerne blev hovedsageligt brugt til at finansiere andre konkurrencebegivenheder, hvilket resulterede i spillets øgede popularitet som eSport.